top of page

הכל דבש

פורסם ב23.6.2014

לכבוד סיום השנה ובניגוד לעובדה שהדף שלי הפך לסוג של "רק על עצמי לספר ידעתי" גרסת 2014, אני רוצה לספר לכם על נאוה דבש.


נאוה היא הרוח החיה והנשמה היתרה של הכפר הירוק. היא אשת חינוך, מורה ורכזת, עוד הרבה לפני שסיימתי בית ספר. למרות שניסיונה וגילה כמעט כפולים משלי היא לא רואה אותי ממטר במרץ ובפתיחות לאנשים ולרעיונות. בשלוש השנים האחרונות היא הובילה שכבה של 330 תלמידים ותלמידות, 10 כיתות חינוך שונות, כלומר ניהלה בית ספר בתוך בית ספר. לפני שנה וחצי היא תפסה אותי ביציאה מחדר המורים, ביום בו עמדתי לעזוב את בית הספר, והציעה לי להצטרף כמחנך לצוות שלה. הסכמתי ומאז אנחנו עובדים יחד וכך זכיתי גם בעבודה מעולה וגם בבוסית ובמודל לחיקוי המוצלחת ביותר שיש.


נאוה היא העדות החיה לכך שאיננו זקוקים דווקא רק למורים צעירים ונמרצים, אלא פשוט למורים מקצוענים עם אמונה ואמון בתלמידים ושהשילוב בין ניסיון לרצון לשנות הוא הוא הקלף המנצח. מנקודת מבט חיצונית נראה לעיתים כי זו חכמה קטנה לחנך וללמד ילדים בכפר הירוק, כי הם נחמדים ומצויינים. במבט קרוב ופנימי האתגר הוא לא מבוטל. בפני נאוה כרכזת עמדו כל יום מאות בני אדם עם קשיים רגשיים, בעיות תפקוד, מצוקות חברתיות, הפרעות שונות (מחרדה ועד אכילה), בעיות בבית, לקויות למידה ופערים בלימודים. בשכבה יש תלמידים מכל הארץ, לצד תלמידים מצטיינים ביותר ומחוננים, ישנם גם תלמידים עולים, תלמידי פנימייה ותלמידים עם קשיים לימודיים בולטים. כולם קיבלו יחס אישי והולם, בכל יום ובכל שעה. התלמידים תמיד לפני הכל.

לתדהמתי, נאוה הצליחה לגרום לכל אחד ואחת להרגיש בנוח בעור המאד ייחודי שלהם. באופן יוצא דופן, תלמידים השנה חשו בנוח לחלוק עם אחרים את הלקויות שלהם, את השוני שבהם, את הרגישות שלהם. תלמידים ותלמידות הסתובבו בשלווה עם הידיעה שהם מיוחדים ושיש מי שרואה אותם במערכת, לטובה. כל אחד ואחת ידעו שיוכלו להיות מה שירצו בבית הספר. כל עוד הם מגיעים עם תלבושת ;)

בנוסף לכך, בסוף השנה צפינו בהשתאות בכל הפעילויות החברתיות שהתלמידים יזמו ולקחו בהן חלק. לא היה תלמיד ולא הייתה כיתה שלא עסקו באופן עקבי בתרומה לקהילה במגוון אדיר של נושאים. לא היה נושא שהיה מחוץ לתחום. לא היה אדם שחשב שהוא לחוד והחברה הישראלית לחוד. היה ברור שצריך לתת ולהשפיע. המשמעות היא אינסוף שעות ומסירות ללא גבול של נאוה בחשיפה לנושאים, במתן מענה ובתמיכה בעשרות פרוייקטים, קטנים וגדולים, של כל התלמידים.

ככל הידוע לי, מעטים מחבריי ומכריי מגיעים לעבודה ונושאים עינהם אל מישהו ושואפים ללמוד ממנו ולקחת ממנו דוגמה לחיים. מעטים עוד יותר זוכים שבעבודתם יסתכלו עליהם באמת בחזרה, יתמכו בהם ויאהבו אותם. אני זכיתי.

תודה נאוה

bottom of page