top of page

ראיון עם בנט- שלוש הערות

פורסם בדצמבר 2012



הבטחתי בשבוע שעבר לכתוב כמה מילים על הראיון עם נפתלי בנט וכבר הגיעו תלונות שאני לא מקיים הבטחות (ועוד בתקופת בחירות..). אז כמה נק' לגבי בנט:


1. שיקול דעת- האפיון המרכזי שהוצאתי מהמפגש לגבי בנט הוא שמדובר באדם שקול. איני מסכים עם הרבה מדעותיו, גם כאלו שעלו בראיון וגם אחרות, אבל ניכר שהוא אינו איש קל דעת, בכל תחום. הוא היה זהיר בתגובותיו, לא התפתה להיכנס למוקשים בראיון, גם כאלו שהיו יכולים להוציא אותו טוב מול קהל היעד שלו. הוא לא התלהם ולא השתלח. כן, באווירת חלק ממתחריו בליכוד ביתנו, זו נקודה ראויה מאד לציון. ד"א, אולי כדאי לבחון את התבטאויות אחרות שלו מנק' ההנחה הזו.


2. חינוך- זה לא בדיוק התחום שלו... ההבנה המקצועית שלו בענייני החינוך אינה גדולה ולמען האמת, אני גם לא רואה הרבה ישועה בנושא זה במועמדי מפלגתו. עם זאת, הוא ניסה יפה את כוחו בהתייחסות לסוגיות שהונחו לפתחו, תוך כנות לגבי חוסר בקיאותו. בנושאים רבים בהם מועמדים נהנים לפזר ססמאות חד משמעיות ונחרצות (ובורות) כמו: מדידה, חינוך לערכים, תגמולים למורים, חשיבה ביקרותית ועוד.. הוא הקפיד לומר את דעתו תוך ציון המורכבות והרגישות שיש לנהוג בה בעולם הייחודי של החינוך. בנושא דרכי הוראה דווקא יש לו רעננות מעודדת. אולי גם הסעיף הזה נראה כמובן מאליו, אבל, פייר, הוא ממש לא בתקופה הזו שצניעות ורגישות לא משיגות כותרות.

3. ליברליות- כאן הנקודה הרגישה ביותר. אני לא מצביע לבנט מהרבה סיבות, גם בשל עניינים מדיניים. אבל, מה צפוי לאנשי ימין ליברליים שכן מוצאים קסם ואמת בדמותו ובדעותיו המדיניות? לפחות בתחום הליברלי אני יכול לציין שיש מקום קל לחשש. בראיון דיברנו קצת, למשל, על יהדות מתקדמת ועל הקהילה הגאה (לא יודע כמה מזה ייכנס לגרסא הסופית) ובעיניי, למרות שהוא לא שלל על הסף ולא נהג בביטול, תשובותיו הזכירו שאסור להתבלבל בעניין. מדובר במנהיג דתי למפלגה דתית. שזה, כמובן, בסדר גמור. אבל, מי שליברליות והכלת השונה (שאינו מקובל על האורתודוכסיה) הנם ערכים בסדר עדיפויות גבוה אצלו, עליו לחשוב פעמיים בהצבעה.

זהו. כאמור, אני לא מצביע בנט ויש לי חששות אידיאולוגיים לגביו (בעיקר לגבי החלק של האיחוד הלאומי במפלגתו). אבל, טוב לדעת שייתכן, לכל הפחות, שמדובר באדם ראוי, מנומק ושיש מקומות מסויימים בהם כן נוכל למצוא שיתופי פעולה (כמו שהיה, אגב, גם בכנסת הנוכחית עם סיעת הבית היהודי). חבריי בימין, יש לכם בחירה לא קלה לעשות. בהצלחה

bottom of page