top of page

חמ"ל שפיות

פורסם בפייסבוק ב27.7.2014



השתגענו. הארץ מדממת, החמאס יורה, חיילי צה"ל נאבקים בחזית וכאן בפנים טירוף של גזענות והתלהמות העולה על גדותיו. חלק גדול מאתנו שותקים ולא מגיבים. גם אני.


אנחנו נתקלים בזה כמעט בכל מקום ובעיקר ברשת. הלחימה נכנסה פנימה ואנשים מקצינים, מסיתים ועושים הכללות קשות ולא הגונות המלוות בקללות מחרידות. החיילים נאצים וצמאי דם, לשמאלנים מאחלים סרטן, כל הימנים פשיסטים, הערבים מחבלים שצריך להשמיד את כולם, את היהודים גם, כמובן. רובנו שותקים ומשתדלים להיות שפויים בשקט. בנתיים העוצמה מתגברת ונראה כאילו היא תהפוך לנורמה.


לפני כמה ימים פגשתי את תלמידיי והבנתי שזה עוטף גם אותם. נתקלים באלימות והערות גזעניות בכל מקום. מעטים מרגישים שהם הרוב השפוי ושיש להם כוח להגיב. פתאום להיות מתון מצריך אומץ. גם אצלנו הבוגרים. לכן, לדעתי, עלינו להפסיק לשתוק לבד, אלא להגיב ביחד.

לכן, ממחר יוקם בכפר הירוק חמ"ל שפיות. מקום בו נוכל להתכנס יחד ולרכז מאמץ לאתר ולהגיב לאלימות מילולית, ביטויים גזעניים ופוגעניים. נוכל לצבור כוח גדול לתת מענה שפוי לטירוף הזה. מורים, תלמידים, הורים, סטודנטים. כולם יכולים להתגייס ולתרום, בעצם. להצטרף לתלמידים ולמורים בכפר. כדי שנזכיר לעצמנו, לילדים וגם לאלו שאיבדו כיוון, שיש כאן מדינה לחיות בה, ביחד.

למה אני מספר לכם את זה? קודם כל, שתדעו שזה קורה. וגם כדי שתבואו. אנחנו צריכים את כולכם. אנחנו צריכים לאתר תגובות, דפים, אתרים ועוד מוקדי התלהמות בפייסבוק. אנחנו צריכים מגיבים סבלניים ורהוטים. אנחנו צריכים אנשים שיתגייסו לדווח במרוכז על דפים שצריך להסיר. אנחנו צריכים אנשים יצירתיים שיפיקו תגובות מיוחדות בוידאו וגרפיקה. אנחנו צריכים אנשים שיתפעלו דף פייסבוק שירכז את הפעילות. אנחנו צריכים דוברי שפות שונות. בעיקר ערבית ואנגלית. אנחנו צריכים אנשים שיפיצו, ישתפו, יכתבו ואפילו יעשו לייקים. אנחנו צריכים אנשים שיחשבו מה עוד אנחנו צריכים ואיך עושים את זה. אנחנו צריכים אתכם בכפר או מהבית. מתחילים מחר (28.7) מ12:00 ועד 18:00. אפשר לבוא ליומיים, אפשר ליום, אפשר לשעה, אפשר גם רק לעקוב ולעזור מהבית. דבר ראשון הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו: https://www.facebook.com/groups/698609123552370/ אני יודע שיש הרבה יוזמות נהדרות בימים אלו, לטובת תושבי הדרום, לטובת ההסברה בחו"ל, לטובת החיילים. רק להסיר את הכובע.

גם כאן בחזית הפנימית, לטובת קצת שפיות זמנית, צריך להתגייס עכשיו. כדי שלא נגיע לקצה הצוק ונגלה שאנחנו כבר בתוך תהום.

bottom of page